21 juni 2019

Eerste resultaten Précon Quality Platform zichtbaar

In januari 2019 is BlockBrains gestart met het optimaliseren van de belangrijkste werkprocessen bij Précon met behulp van het Betty Blocks-platform. Précon groeit en is marktleider op het gebied van productveiligheid, kwaliteit en duurzaamheid. Précon beperkt zich niet tot een specifieke sector, land of continent, maar stelt haar grenzen op basis van kennis en expertise in food, non-food, governance en learning.

Groei Précon

De laatste jaren kent Précon een flinke groei en groei betekent een toename van het aantal processen. Het nieuwste bedrijf: non-food binnen Précon, heeft geleid tot parallelle werkprocessen die niet centraal werden aangestuurd. De extra processen kenden hun eigen workload en workflow management. Door het toenemend aantal projecten en gebrek aan overzicht nam de kans op fouten in de dienstverlening naar klanten aanzienlijk toe.

Met de groei en nieuwe organisatiedoelstellingen ontstond de behoefte aan een applicatie die de huidige workflow van Précon ondersteunt. En waarbij Précon haar klanten nog beter van dienst kan zijn op het gebied van compliance, zowel in food als in non-food.

Met behulp van de procesondersteuning vanuit BlockBrains is er tijd en ruimte voor verandering. Door gebruik te maken van moderne en innovatieve technologie is Précon in staat voorop te lopen bij het ontwikkelen van applicaties die passen bij de organisatie.

Eerste resultaten

De eerste resultaten zijn inmiddels zichtbaar. Op het no-code platform van Betty Blocks heeft BlockBrains een nieuw selfserviceportal ontwikkeld. Met als eerste resultaat dat Précon aanvragen van klanten kan ontvangen, toewijzen, volgen en factureren.

Meer specifiek is in de afgelopen maanden een applicatie ontwikkeld die zowel door Précon als door klanten gebruikt gaat worden voor het registreren, managen, informeren en factureren van opdrachten op het gebied van Regulatory Affairs (met als belangrijkste dienst advisering betreffende compliance aan etiketteringswetgeving). De nieuwe applicatie maakt het mogelijk dat klanten via een portal hun RA-opdrachten invoeren, eventueel gekoppeld aan klant specifieke systemen. De ontvangen opdrachten worden met behulp van de nieuwe applicatie gepland en de voortgang wordt gemeten en zichtbaar gemaakt. Klanten hebben straks met de nieuwe applicatie real time inzicht in de status van hun opdracht. Daarnaast kan gegevensuitwisseling tussen Précon en de klant direct en in een beveiligde omgeving plaatsvinden.

Nog voor de zomervakantie wordt een pilot uitgevoerd. Daarna wordt de applicatie ingevoerd voor Précon’s totale dienstverlening op dit gebied.

Inmiddels is ook gestart met de uitbreiding van de applicatie voor vergelijkbare dienstverlening op het gebied van non-food. De unit Quality Services maakt reeds gebruik van een workflow portal. De functies van deze bestaande portal zullen ook ondergebracht worden in de nieuwe applicatie.

In het najaar zal de applicatie compleet gemaakt worden met de ontwikkeling van functies waarmee de Reach-plicht (gevaarlijke stoffen administratie) voor klanten ondersteund wordt.

“Door de samenwerking met BlockBrains is binnen 5 maanden de eerste versie van de applicatie zover klaar dat we een pilot kunnen starten. Naar verwachting zal de uiteindelijke versie ons tijd en daarmee operationele kosten besparen. Wij verwachten ook dat de applicatie de communicatie met onze klanten adequaat zal ondersteunen. Daarnaast biedt het platform ons de mogelijkheid om structureel in te kunnen spelen op veranderingen in de business.”Rien van Alphen

Auteur

Rien van Alphen
Rien van Alphen

Inschrijven nieuwsbrief Blijf op de hoogte