Kwaliteit- en verbetermanagement

Voor de borging van de voedselveiligheid is het van belang een continue verbetering te bewerkstelligen. Dit wordt ook steeds vaker geëist vanuit de standaarden, zoals BRC, IFS en FSSC 22000. Quasydoc helpt bij het voldoen aan deze norm en meer.

Binnen Quasydoc werkt u met een overzichtelijke actielijst voor acties vanuit bijvoorbeeld de interne- en externe audits, klachten, HACCP overleggen, verificaties en hygiënerondes. In combinatie met de module Inspectierondes, kunnen non-conformiteiten die voortkomen uit hygiënerondes automatisch worden toegevoegd aan de actielijst. Hierdoor hoeven deze acties niet meer handmatig overgenomen te worden op de actielijst.

Is het herkenbaar dat de verbeteracties vooral door de kwaliteitsafdeling worden beheerd? En dat je collega’s vaak moet herinneren aan het afhandelen van de actie? Dat is verleden tijd met Quasydoc. Iedere actie kan worden toegewezen aan de medewerker/gebruiker die verantwoordelijk is voor het oplossen van dit actiepunt. Die krijgt hiervan een melding en dient vervolgens zelf dit actiepunt af te handelen binnen de gestelde termijn. De gebruiker ontvangt automatisch herinneringen bij het verlopen van de streefdatum. Alle verbeteracties zijn overzichtelijk weergegeven voor de kwaliteitsafdeling, waardoor in een oogopslag zichtbaar is welke acties open staan en welke zijn opgelost. Om te voorkomen dat er een onoverzichtelijke actielijst ontstaat, zijn de actiepunten te categoriseren.

Tevens is het mogelijk de periodieke acties, in de vorm van een jaarplanning op te nemen in Quasydoc. Hierdoor krijg je een herinnering wanneer het bijvoorbeeld weer tijd is om een interne audit te doen of de maandelijkse inspectieronde te lopen.

Ook handig is dat je de communicatiestructuur via vergadering in Quasydoc kunt implementeren. Hiermee beheer je de notulen van vergaderingen, waardoor je bijvoorbeeld tijdens een audit snel de notulen van het HACCP overleg kunt laten zien.

Terug