Samenwerken aan efficiëntie HEMA leveranciers ondersteund middels support programma

HEMA heeft een assortiment van 32.000 artikelen en diensten met een eigen identiteit. Om bij te dragen aan het onderscheidend vermogen van deze HEMA-formule is het kwalitatief goed positioneren van de producten essentieel. HEMA heeft grote ambities op het gebied van etikettering en duurzaamheid en moet wijzigingen in regelgeving bewaken en toepassen.

Het team van HEMA-kwaliteit had behoefte aan een nieuwe werkwijze rondom specificatiebeheer, met als doel een effectief en efficiënt specificatie- en etiketteringsproces te verzekeren voor alle betrokken partijen. Met deze vraag ging Précon Consulting Group samen met Mo Achelhi, Technical Manager Food & Personal Care bij HEMA, aan de slag.

Specificatietraject in PIMDAM

HEMA en Précon werken al geruime tijd met elkaar samen, waardoor de behoefte van HEMA reeds bekend was en we deze samen konden uitwerken tot een nieuw proces. Hierbij werd duidelijk dat ondersteuning van de HEMA-leveranciers bij het vullen van de specificaties in de HEMA-applicatie PIMDAM een belangrijk uitgangspunt was. Ook de doorlooptijd van het opstarten van het specificatietraject tot een gevalideerde specificatie en etikettekst was een aandachtspunt. HEMA had de wens dit traject efficiënter en daardoor ook sneller te laten verlopen.

Supportprogramma

Inmiddels wordt de leveranciers van HEMA een supportprogramma aangeboden. Précon biedt ondersteuning door direct bij de aanvang van het specificatietraject een ervaren consultant op gebied van regulatory affairs te koppelen aan de HEMA-leverancier. De specificatie in PIMDAM wordt door Précon gecontroleerd aan de hand van vigerende levensmiddelenwetgeving en de feedback wordt met de betreffende leverancier besproken.

Direct contact tussen de HEMA leverancier en Précon resulteert in complete en wettelijk gevalideerde specificaties en etiketteksten.
De maximale doorlooptijd voor de afronding van het productspecificatie- en etiketteringsproces is met de ingang van deze nieuwe werkwijze maar liefst gehalveerd. Een winst voor alle betrokken partijen!

Betrokken Professionals

Stel uw vraag online

Stel uw vraag online

Binnen 1 werkdag nemen we contact met u op

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Kantoor België is verhuisd! Het nieuwe adres is: Franklin Rooseveltplaats 12 bus 6, 8ste verdieping, 2060 Antwerpen

X